Spotkanie z MiG-ami czyli wyprawa do 12 Bazy Bezzałogowych Statków Powietrznych w Mirosławcu.
15 maja 2017r.
Od czasu zimowej wizyty w świdwińskiej 21 Bazie Lotnictwa Taktycznego, chodziła nam po głowach podobna wyprawa ale do Malborka, gdzie w 22 BLT stacjonują MiGi-29 i najlepsi z najlepszych czyli Fulcrum Drivers Demo Team.
Dowództwo Bazy odniosło się do naszych starań życzliwie ale kiedy zaczęliśmy myśleć o konkretnych terminach, okazało się że MiGi zostaną przebazowane blisko nas – do 12 BBSP w Mirosławcu. Tej okazji nie mogliśmy przepuścić!
Oczywiście, takich jak my było więcej i Mirosławiec przeżył prawdziwy spotterski najazd. W dniu na który udało nam się załatwić wizytę, prócz nas były jeszcze trzy ekipy, w tym jedna ze… Szczecina.
Po załatwieniu formalności w biurze przepustek udaliśmy się na instruktaż który przeprowadziła z nami obsada Wieży Kontroli Lotów – zapoznaliśmy się z zasadami poruszania się po Bazie, przekraczania dróg kołowania, odległością na jaką możemy zbliżać się do pasa startowego, dostaliśmy również radia do porozumiewania się z Wieżą i… ruszyliśmy na płytę lotniska.
Mieliśmy okazję obserwować z bliska przygotowania maszyn do lotów – kontrole przedstartowe, podwieszanie bomb czy ładowanie amunicji do działka – coś, czego na pokazach się nie zobaczy. Potem kołowanie, starty i lądowania – również z dużo mniejszej odległości niż zwykle jest to możliwe w czasie pokazów.
Pogoda również dopisała – nie było ostrego słońca a w pewnym momencie dostaliśmy z Wieży radę by… schronić się gdzieś bo nad lotnisko nadciąga burza i ulewa – ledwo zdążyliśmy!
Niedługo po deszczu zaczęły wracać MiGi – piloci robili nam przyjemność i przelatywali nisko nad nami a i lądowania na mokrym pasie robiły wrażenie!
Prócz MiGów, nad lotniskiem przeleciał też Su-22 ale niestety dość wysoko. W pewnym momencie usłyszeliśmy też dźwięk zupełnie nie przypominający silników odrzutowców – nad lotnisko nadlatywał coraz rzadszy na naszym niebie śmigłowiec Mi-2. Tak więc mieliśmy okazję zaliczyć w locie, lądowaniu i starcie i tego, poczciwego staruszka.
Po wszystkim, zdaliśmy radia, podziękowaliśmy za mile spędzony czas i wróciliśmy do domu.
Udział w najeździe na Mirosławiec udział wzięli: „weterani” – Kasia, Jacek i Maciek oraz „nowicjusze” – Denis i Piotrek.
Za możliwość przeżycia kolejnej fotograficzno-lotniczej przygody i życzliwe do nas podejście, serdecznie dziękujemy Dowództwom i Oficerom Prasowym obu Baz, żołnierzom i pracownikom 12 BBSP, obsłudze naziemnej MiGów i oczywiście niesamowitym pilotom Fulcrum Drivers.
ⓒ 1953-2021 Szczecińskie Towarzystwo Fotograficzne.
Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem