Spotkanie z MiG-ami czyli wyprawa do 12 Bazy Bezzałogowych Statków Powietrznych w Mirosławcu.
15 maja 2017r.
Od czasu zimowej wizyty w świdwińskiej 21 Bazie Lotnictwa Taktycznego, chodziła nam po głowach podobna wyprawa ale do Malborka, gdzie w 22 BLT stacjonują MiGi-29 i najlepsi z najlepszych czyli Fulcrum Drivers Demo Team.
Dowództwo Bazy odniosło się do naszych starań życzliwie ale kiedy zaczęliśmy myśleć o konkretnych terminach, okazało się że MiGi zostaną przebazowane blisko nas – do 12 BBSP w Mirosławcu. Tej okazji nie mogliśmy przepuścić!
Oczywiście, takich jak my było więcej i Mirosławiec przeżył prawdziwy spotterski najazd. W dniu na który udało nam się załatwić wizytę, prócz nas były jeszcze trzy ekipy, w tym jedna ze… Szczecina.
Po załatwieniu formalności w biurze przepustek udaliśmy się na instruktaż który przeprowadziła z nami obsada Wieży Kontroli Lotów – zapoznaliśmy się z zasadami poruszania się po Bazie, przekraczania dróg kołowania, odległością na jaką możemy zbliżać się do pasa startowego, dostaliśmy również radia do porozumiewania się z Wieżą i… ruszyliśmy na płytę lotniska.
Mieliśmy okazję obserwować z bliska przygotowania maszyn do lotów – kontrole przedstartowe, podwieszanie bomb czy ładowanie amunicji do działka – coś, czego na pokazach się nie zobaczy. Potem kołowanie, starty i lądowania – również z dużo mniejszej odległości niż zwykle jest to możliwe w czasie pokazów.
Pogoda również dopisała – nie było ostrego słońca a w pewnym momencie dostaliśmy z Wieży radę by… schronić się gdzieś bo nad lotnisko nadciąga burza i ulewa – ledwo zdążyliśmy!
Niedługo po deszczu zaczęły wracać MiGi – piloci robili nam przyjemność i przelatywali nisko nad nami a i lądowania na mokrym pasie robiły wrażenie!
Prócz MiGów, nad lotniskiem przeleciał też Su-22 ale niestety dość wysoko. W pewnym momencie usłyszeliśmy też dźwięk zupełnie nie przypominający silników odrzutowców – nad lotnisko nadlatywał coraz rzadszy na naszym niebie śmigłowiec Mi-2. Tak więc mieliśmy okazję zaliczyć w locie, lądowaniu i starcie i tego, poczciwego staruszka.
Po wszystkim, zdaliśmy radia, podziękowaliśmy za mile spędzony czas i wróciliśmy do domu.
Udział w najeździe na Mirosławiec udział wzięli: „weterani” – Kasia, Jacek i Maciek oraz „nowicjusze” – Denis i Piotrek.
Za możliwość przeżycia kolejnej fotograficzno-lotniczej przygody i życzliwe do nas podejście, serdecznie dziękujemy Dowództwom i Oficerom Prasowym obu Baz, żołnierzom i pracownikom 12 BBSP, obsłudze naziemnej MiGów i oczywiście niesamowitym pilotom Fulcrum Drivers.
ⓒ 1953-2021 Szczecińskie Towarzystwo Fotograficzne.
Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.