Menu
Powakacyjne spotkanie STF

2016-09-08

Skończyły się wakacje, dla większości czas urlopów, podróży i fotografowania. Członkowie STF i jego sympatycy uczestniczyli w wielu ciekawych wydarzeniach i odwiedzili odległe miejsca.

Po Lipcówce STF [link niebawem] rozpoczęliśmy przygotowania do wyjazdu na festiwal Woodstock. Tym razem uczestniczyliśmy w nim szczególnie – nasze stoisko (wspólnie z Fundacją xpozycja) znajdowało się pośród namiotów Akademii Sztuk Przepięknych. W dwóch dużych namiotach, przez trzy Woodstockowe dni prowadziliśmy warsztaty fotograficzne. Członkowie STF oraz trenerzy xpozycji prowadzili wykłady, pokazy lub zwykłe rozmowy ze wszystkimi chętnymi. Myślę, że wielu gości wyniosło ze spotkania z nami nie tylko miłe wrażenie, ale i porcję wiedzy. Fotorelacja

Następnie odbył się Festiwal Słowian i Wikingów w miejscowości Wolin. Nie mogło nas tam zabraknąć! Wyposażeni w sprzęt podglądaliśmy obozowe życie wojów i ich białogłów oraz dzieci. Fotografowaliśmy mężów gotujących swój oręż do walki oraz oczywiście same pojedynki i bitwę. Udział w takich wydarzeniach daje możliwość poczucia jakby to było gdyby z aparatem cyfrowym przenieść się w czasie w odległy czas. Co ciekawe cała „wikińska” ekipa traktowała nas przychylnie, nie było problemów z fotografowaniem. [link niebawem]

Nadszedł koniec sierpnia, a z nim konwent tatuażu w Starej Rzeźni. Wyposażeni w akredytacje (dziękujemy organizatorowi!) śmiało fotografowaliśmy tatuażystów i tatuujących się. Było na co patrzeć! Ta kontrowersyjna dla niektórych sztuka ozdabiania ciała jest obecnie szalenie popularna i stanowi niemalże nowe zjawisko społeczne. Trzeba było przyjrzeć się jej fotograficznie! Na konwencie panowała także bardzo przychylna atmosfera dla fotografów, czego nie omieszkaliśmy wykorzystać. Fotorelacja

A potem byliśmy jeszcze na tradycyjnym plenerze aktu artystycznego (i nie tylko) Venus 2016 [link niebawem] i tam także powstały ciekawe prace. W tym roku dla kilku osób był to trudny plener ponieważ było to dla nich pierwsze zetknięcie z aktem.

Te wyjazdy oraz inne aktywności omówiliśmy na pierwszym spotkaniu. Oczywiście nie mogło na nim zabraknąć pokazu zdjęć. Obejrzeliśmy na nim fotografie ze wspomnianych imprez oraz zdjęcia z prywatnych wyjazdów członków m.in. na Węgry oraz reportaż z rajdu samochodowego Columna Medica Baja Poland 2016.

Omówiliśmy także plan spotkań na przyszły rok i wiele, wiele innych rzeczy. Jak to na spotkaniu organizacyjnym… O jednej z tych „wielu rzeczy” należy wspomnieć: przed nami duże jesienne porządki w archiwum STF i dobrach wszelakich, które zgromadziliśmy przez kilkadziesiąt lat działalności. Ciężka praca nas czeka…

Zapraszamy na nasze spotkania w gościnnych progach Starej Komendy!